התעשייה 2, ירושלים

א' - ה': 08:30 - 17:00

אימונים בצורה בטוחה

אין ספק שתקופת הקורונה והסגרים היוו אתגר משמעותי עבור קהילת המתאמנים שבינינו.
כעת, כאשר אנו חוזרים בהדרגה לשגרה ולחדרי הכושר חשוב להקפיד על ההדרגתיות גם בחזרה לכושר ואימונים בצורה בטוחה.
במיוחד עבורכם, ריכזנו מספר טיפים למניעת פציעות ספורט בתקופת המעבר.

שימו לב, טיפים אלה רלוונטיים גם למתאמנים מתחילים, וגם למתאמנים החוזרים מתקופות פגרה או פציעות.

1) הקשיבו לגוף שלכם!

רבים מאיתנו נוטים לזלזל במנגנוני הכאב של הגוף. משפטים כמו "הכאב הוא רגעי, הגאווה היא נצחית" הם סבבה והכל, אך לא מתאימים לכולם.
בטח לא למתאמנים מתחילים שעוד לא למדו לקרוא את הגוף של עצמם ואת התגובה הטבעית שלו לעומסים משתנים.
מנגנוני הכאב נועדו למנוע מהגוף לבצע פעילות יתר שעשויה להוביל לפציעה כזו או אחרת (שברי מאמץ, למשל.)

אם הגוף מאותת לכם שאתם מעמיסים עליו יותר מדי, אל תתעלמו.

2) אגו? לא תודה!

בכל הקשור לפציעות שימוש יתר, לעיתים קרובות ניתן למנוע אותן בפעולה אחת פשוטה – להפסיק להקשיב לאגו שלנו. ככל שננסה לשבור את השיא שלנו בכל אימון,
כך סביר יותר שמשהו אחר יישבר קודם. גם, ובעיקר ספורטאים אולימפיים ומקצועיים לא נותנים את ה-120% שלהם בכל אימון.
אל תתנו לאגו להוביל אתכם, ואת ה-120% תשמרו לתחרות או לטסט.

3) מה שמתאים לאדם אחד, לא בהכרח מתאים לאדם אחר!

תוכנית האימון שלכם אמורה להיות מותאמת לכם באופן אישי, ולא מבוססת על כתבות ומאמרים כלליים באינטרנט,
או על דעות של חברים ומכרים. כן, גם אם נראה שהולך להם בתחום. הולך להם כי הם מצאו את השיטה שהכי מתאימה להם, לא לכם.

4) מקצועיות נטו!

אם כבר בהתאמה אישית עסקינן, אין תחליף להתייעצות ועבודה עם אנשי מקצוע מוסמכים – מאמן אישי, מאמן ריצה, תזונאי וכו'.
כמו שלא הייתם מנסים לתקן בעצמכם את המנוע של הרכב שלכם, כך גם את הגוף שלכם, שהוא מכונה מורכבת בהרבה,
עדיף שתשימו בידיים של איש מקצוע.

התפישה לפיה "אני יכול לאמן את עצמי" ברוב הפעמים לא מובילה לתוצאות, ולעיתים אף מסוכנת, בעיקר עבור מתאמנים מתחילים. שימו לב,
שכל ספורטאי שמכבד את עצמו עובד עם מגוון אנשי מקצוע.
אז נכון, אתם לא צריכים להתחרות מחר באולימפיאדה, אבל בשביל לשמור על הגוף שלכם חזק ובריא לא צריך להיות ספורטאי אולימפי.

מאחלים לכם בריאות איתנה ואימונים בצורה בטוחה.

שלכם,
צוות ממרם ציוד רפואי.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות