התעשייה 2, ירושלים

א' - ה': 08:30 - 17:00

נקעים

הגדרת הנקע הינה פגיעה, מתיחה או קרע בשלמות רצועה או בקפסולה מפרקית.
נקע נגרם על ידי מתיחת יתר במפרק, בדרך כלל עקב טראומה גופנית או בעקבות תנועה עודפת מעבר לטווח הטבעי והמותר של המבנה האנטומי של המפרק.
נקע יכול להתרחש בכל מפרק בגוף, אך השכיחות הגבוהה ביותר לנקעים מתרחשת במפרקי הקרסול, הברך ואצבעות כף היד.
בין הגורמים השכיחים לנקעים ניתן למנות פעילות ספורט אתגרי, ריצות שטח, אומנויות לחימה, מסעות וכו'.

כיצד נזהה נקע? 

  • כאב מקומי חד הגובר בעת ניסיון הנעת המפרק.
  • נפיחות מקומית ובמקרים חמורים יותר סימני שטף דם פנימי.
  • אפשרות מוגבלת להפעלת המפרק הפצוע.

עזרה ראשונה וטיפול:

  • כמו בשבר, גם הטיפול הראשוני בנקעים כולל קיבוע האיבר הפגוע לגפה בריאה בעזרת חתיכת בד, חולצה, מגבת, משולש בד, או בעזרת סד פלסטי ייעודי לקיבוע.
  • ניתן להצמיד בזהירות לאיבר הפגוע קרח או שק קרח, או לרסס תרסיס קירור על האזור הפגוע על מנת להקל על הכאב.
  • יש לפנות את הפצוע למיון רפואי בהקדם לקבלת המשך טיפול מתאים ועל מנת למנוע סיבוכים.
  • במהלך תקופת ההחלמה, מומלץ להיעזר בקינזיוטייפ, המקל על המפרק הפצוע ותורם לתהליך ההחלמה, ובעל יכולת למנוע נקעים חוזרים.


מניעה:
 

  • נקיטת אמצעי זהירות ושימוש בציוד מגן ייעודי בעת ביצוע פעילות ספורטיבית מסוכנת.
  • בעת ביצוע פעילות מסוכנת או פעילות ספורט אתגרי מכל סוג שהוא, יש להצטייד בציוד עזרה ראשונה ייעודי.
  • בעת טיולי שטח יש להקפיד על נעליים גבוהות ותומכות, ולשאוף לטייל בעיקר בשעות מוארות, על מנת לשים לב למפגעים ומכשולים במסלול, כגון בורות, תעלות וכו'.
  • הקפדה על חיזוק הגוף בעזרת אימוני התנגדות מתאימים – יש להיוועץ עם מאמן/ת כושר מוסמך/ת.
  • הקפדה על ביצוע חימום אקטיבי מספק טרם הביצוע הפעילות הגופנית, בדגש על פעילויות עצימות, כגון ריצות ספרינט, אינטרוולים וכו'.

בברכת בריאות שלמה,
שלכם,
צוות ממרם ציוד רפואי.










שינוי גודל גופנים
ניגודיות